Halwa Telinga

Wednesday 19 June 2013

Sendiri

Sungguh, terkadang aku mahu sendiri
Menyembunyi diri di sudut sepi
Tiada yang dapat mencari
Mungkin ramai tak mengerti
Mengapa aku memilih begini
Kerna aku juga sedang memahami.

Aku tidak suka dibebani
Aku tidak mahu membebani
Aku sedar mana letak diri
Jarang sekali menerangi
Apatah lagi menyenangkan hati.

Aku tidak mahu dikasihani
Lantas aku memendam hati
Biarkan mereka bermain teki
Mereka cuma mahu mengetahui
Mereka cuma menunjuk simpati
Bukannya empati!

Aku biarkan kini
Diri bicara sama hati
Agar ia datang bersama rohani
Untuk aku rasai
Bukan saja dengan hati
Bahkan jua bersama jemari.

Mereka bertanya, sampai bila mahu menyepi?
Sampai bila mahu sendiri?
Jawabku mudah, sampai aku punya jawapan tersendiri
Samapai aku letih untuk bersendiri.

NW
180613
0323


Sendiri ada waktunya memberi ketenangan di jiwa
Sendiri kadang menyeksa kerana tiada teman bicara.
Sendiri; Jamal Abdilah

When you don't know what to say anymore, just take off the masks and speak your heart.
Yasmin Mogahed

The heart senses what the mind cannot understand.
Yasmin Mogahed

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...