Halwa Telinga

Thursday 6 June 2013

Dua Puluh

Hari ini aku genap dua puluh
Dengan rahmat dan keizinanNya
Dapat aku melihat dunia yang indah
Menginap di bumi bertuah
Di bawah langit Allah aku berteduh
Syukur Alhamdulillah
Atas nikmatMu yang tak berbelah.

Hari ini aku genap dua puluh
Moga aku cermat mengatur langkah
Mencorak hidup yang diredha Allah
Kerna disitu letaknya barakah.

Hari ini aku genap dua puluh
Moga hari yang menemaniku
Disemaikan dengan benih ibadah
Agar dapat kupetik tuai hasilnya
Di negeri akhirat yang abadi
Kerana aku makin sedar
Aku hanyalah di persinggahan
Bila aku leka
Tegurlah
Ingatkanlah
Tunjukkanlah
Kerana aku manusia yang lemah.

NW
060613
0430


Bila aku leka
Tegurlah
Ingatkanlah
Tunjukkanlah
Kerana aku manusia yang lemah.
NW

Wallahu a'lam.

Wassalam,
NW

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...