Halwa Telinga

Friday 10 May 2013

Satu Cinta

Ya ghaffar
Ighfirlana zhunubana
Watub 'alaina
Wa'fu'anna
Ya Maulana.

Oh Tuhanku
Engkau dengarlah rintihanku
Di waktu keheningan malam
Engkau terimalah bisikanku
Di waktu keseorangan
Engkau kabulkanlah doaku
Walaupun aku tidak pandai memohon.

Aku hambaMu yang hina ini
Datang kepadaMu di waktu kegelapan malam
Mengadu segala kesalahan
Memohon dengan rahmatMu
Keampunan dan kemaafan dipinta.

Aku datang kepadaMu
Menyerah diri dengan penuh penyesalan
Aku tersungkur ke hadratMu Tuhan
Menyerah diri dengan penuh kehinaan
Oh... Tuhan.

Sudah aku bersungguh beramal
Namun banyak cacat celanya
Bahkan kuanggap derhaka
Ditambah lagi dengan dosa-dosa
Jauhariku yang belum dapat aku tinggalkan
Tuhan...
Sebenarnya aku tersiksa dengan dosa
Jiwaku tidak tenang dengan segala kesalahan
Kerana itulah aku datang kepadaMu
Memohon keampunan.

Ampunkanlah aku Tuhan
Kalau Engkau tak ampunkan
Hidupku sudah tiada erti apa-apa lagi
Kaya pun tiada guna
Apatah lagi miskin papa
Segala yang aku miliki
Sudah tiada nilainya
Hidupku tiada berguna.

Aku datang kepadamu
Menyerah diri dengan penuh penyesalan
Aku tersungkur ke hadratMu Tuhan
Menyerah diri dengan penuh kehinaan
Oh... Tuhan terimalah
Aku kan hambaMu.

Hasnul Jamal


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...