Halwa Telinga

Monday 2 December 2013

Entah

Mengenalinya kadang seperti mengenal satu 'orang asing'
Yang entah dari mana
Tiba-tiba sahaja dia muncul
Yang entah kenapa
Tiba-tiba sahaja dia pergi
Ah, jadi pusing aku begini!

Yang seingat aku -lah
Aku makin rasa apa itu 'cinta'
Aku makin tahu apa itu 'benci'
Aku makin kenal apa itu 'setia'.

Apakah seharusnya aku mencintai dia?
Biarkan sahaja hati ini dirobek diluka
Sepertinya insan yang tiada punya perasaan.

Apakah seharusnya aku membenci dia?
Sedang ada dari sisinya dia
Secebis kebaikkan yang dapat aku raih.

Apakah seharusnya aku menyetiakan diri untuk dia?
Walau aku tahu persis
Cerita dia bahagia mendua.

Jujurlah, jangan biarkan aku tertanya
Berikan aku tanda dan jawapan
Untuk aku terus 'fight for us'
Walau hati ini seluhurnya tahu 'I'm torn apart'.

---

Atau sebetulnya;
Aku tak perlu mengenali dia sedari awal?

Entah -lah!

NW
0414
011213


Betapa tenatnya dunia dan isinya,
Betapa kemudian kau akan sedar;
Kau sedang menangisi hal yang terlalu remeh!

Ayuh, jiwa-jiwa yang rapuh!
Kembali bersatu dan menyatu
Bara -kan kembali semangatmu!

NW

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...