Halwa Telinga

Tuesday 12 February 2013

Kalian

Kalian
Hadirmu dalam hidupku
Membawa satu makna kehidupan
Yang melengkapi dirinya aku.

Kalian
Walau kita pernah bertegang urat
Walau kita pernah tak bermasam muka
Walau kita pernah berselisih pendapat
Namun, kasih kita tetap teguh
Kerna kita punya ikatan sayang yang utuh.

Kalian
Akan aku simpan hadiah kenangan ini
Dihiasi di dalam kotak ingatanku
Disimpan di dalam kamar hatiku
Menjadikan ia kekal abadi
Menemani hari-hariku.

Kalian
Aku ingin memberitahumu satu rahsia
Bahawa aku sangat sayangkan kamu
Walau aku tak pernah menyatakannya
Namun, dalam hati ini
Hanya aku yang tahu.

Kalian
Andainya nanti aku pergi tanpa pesan
Relakanlah pemergian diri ini
Moga ianya menghembuskan angin ketenangan
Buat kalian yang setia di perjalanan.

Kalian
Maafkanlah diri ini
Kiranya kehadiran diri menyulitkan keadaan
Kiranya diri tak pernah membantu perjuangan
Sungguh, bukan niatku berbuat semedikian
Hanya Dia Yang Maha Mengetahui.

Kalian
Izinkan aku meminjam masamu sedikit
Doakanlah hamba yang dhaif ini
Moga dia sejahtera damai
Bertemu Ilahi, pencipta diri.

NW
120213
1306


Kerana saat Kau hadirkan pertemuan, telahku redha untuk sebuah perpisahan.

Wallahu a'lam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...